Ana Tür : Polisiye
Alt Türler : Polisiye Dram Korku Gerilim
Yönetmenler : Olgun Arun
Senaristler : Nazli Çetinok Arun Olgun Arun Izzeddin Çalislar
Yapım : Türkiye Süresi : 1sa.23dk. IMDB Puanı: 5.3
Konusu:
Farklı sosyal yapı ve özeliklerden oluşan bir grup tramvay yolcusu, şiddet nedeniyle sınırlara gelmiş genç bir adam tarafından alıkoyulur. Bu andan itibaren bütün olaylar kontrolden çıkar. Aile içi şiddet, sevgisizlik ve yalnızlık duygularının çok fazla kendini hissettirmeye başladığı bu yüzyılda, bu kez de Olgun Arun, kamerasını bu ruh hallerine çevirmiş.
//Oyuncular//
Firat Tanis | Itri Kosar | Gokhan Özoguz | Emel Colgecen | Halit Ergenç | Mustafa Simsek | Ayca Bingol | Tomris Incer | Irem Erkaya | Levent Erim | Ismet Erten | Serkan Keskin | Dilek Serbest | Ahmet Agaoglu | Gözde Bageçaslan | Çelik Bilge | Seren Göksel | Yunus Güner | Halil Ibrahim Kalaycioglu | Baris Küçükgüler | Basak Mese | Ebru Özpirinç | Ramiz Yalçin | Kadim Yasar |
Tramvay'da bir ülke!
Tramvay, hareket edebilmesi için raylarının dümdüz; yolunun engebesiz, çıkıntısız olması gereken bir araç ve sanırım ülkemle, o tramvayın arasındaki tek fark da bu. Zira ülkemin yolu hep engebeli hep çukurlu...
Evet bir ülke düşünün ki bir filme sığmış, bir film düşünün ki sadece bir tramvayda kalmış ve bir ülkeyi anlatmış. İşte ailenin ve toplumun baskısıyla sürekli cinnet halinde yaşayan patlamaya hazır iki gencin bu durumdan dolayı kendilerine "suçlu" aramalarını ve tesadüfen bindikleri bir tramvayın içindeki yolcuları rehin alarak onları cezanlandırmalarını konu edinen Tramvay filmi adeta bir ülkenin, Türkiye'nin özeti olmuş. Aile baskısıyla yaşayan işsiz iki genç, aynı yerde yaşayan, aynı tramvaya binen ama birbirlerine hep yabancı kalmış insanlar... O insanlar ki "tramvay"ın ilerlemesi için canlarını verebilecek kudretteler ve yanlarındakini her ne kadar yabancı olarak görseler dahi insan olduklarını unutmamaktalar... Filmde bunun en akılda kalıcı anlatımı ise başörtüsünü silah zoruyla çıkarmayan kadının, yanında kolu yaralanan birini görünce başörtüsünü çıkarıp onun koluna sarmasıydı. Müthiş bir sahne ve Türkiye'nin bu denli engebeli bir yolda hala nasıl son sürat ilerleyebildiğinin de ufak bir göstergesiydi.
Oyunculara gelecek olursak şu sıralar hakettiği şöhreti Geniş Aile adlı diziyle yakalayabilen Fırat Tanış filmi adeta tek başına götürüyor. Ben onu ilk kez bu filmde tanımıştım ve uzun zamandır da takip etmekteyim. İleride Türkiye'nin en önemli oyuncuları arasına gireceğine de eminim. Diğer oyuncular Itri Koşar, Athena'nın Gökhan'ı ve Emel Çölgeçen'i de tabi es geçmemek lazım. Zira Emel Çölgeçen'in filmdeki Hamit'i ikna sahnesi akıllara zarardı. O nasıl bir oyunculuk, o nasıl duygu aktarımıdır. Ama dediğim gibi filmin bu denli mükemmel olmasındaki en büyük pay sahibi kuşkusuz Fırat Tanış abimizdir.
Kıssadan hisse, filmi izlemeyenlere IMDB puanına sakın bakmayın derim ve en yakın download sitesi ya da film satan bir yerden edinmelerini de tavsiye ederim. Selametle...
Not: yukarıdaki filmin içerik bilgilerinin tamamı ve tasarım kodları filimadami.com'dan alınmıştır.
Tramvay 2006.
Tramvay'da bir ülke!
Tramvay, hareket edebilmesi için raylarının dümdüz; yolunun engebesiz, çıkıntısız olması gereken bir araç ve sanırım ülkemle, o tramvayın arasındaki tek fark da bu. Zira ülkemin yolu hep engebeli hep çukurlu...
Evet bir ülke düşünün ki bir filme sığmış, bir film düşünün ki sadece bir tramvayda kalmış ve bir ülkeyi anlatmış. İşte ailenin ve toplumun baskısıyla sürekli cinnet halinde yaşayan patlamaya hazır iki gencin bu durumdan dolayı kendilerine "suçlu" aramalarını ve tesadüfen bindikleri bir tramvayın içindeki yolcuları rehin alarak onları cezanlandırmalarını konu edinen Tramvay filmi adeta bir ülkenin, Türkiye'nin özeti olmuş. Aile baskısıyla yaşayan işsiz iki genç, aynı yerde yaşayan, aynı tramvaya binen ama birbirlerine hep yabancı kalmış insanlar... O insanlar ki "tramvay"ın ilerlemesi için canlarını verebilecek kudretteler ve yanlarındakini her ne kadar yabancı olarak görseler dahi insan olduklarını unutmamaktalar... Filmde bunun en akılda kalıcı anlatımı ise başörtüsünü silah zoruyla çıkarmayan kadının, yanında kolu yaralanan birini görünce başörtüsünü çıkarıp onun koluna sarmasıydı. Müthiş bir sahne ve Türkiye'nin bu denli engebeli bir yolda hala nasıl son sürat ilerleyebildiğinin de ufak bir göstergesiydi.
Oyunculara gelecek olursak şu sıralar hakettiği şöhreti Geniş Aile adlı diziyle yakalayabilen Fırat Tanış filmi adeta tek başına götürüyor. Ben onu ilk kez bu filmde tanımıştım ve uzun zamandır da takip etmekteyim. İleride Türkiye'nin en önemli oyuncuları arasına gireceğine de eminim. Diğer oyuncular Itri Koşar, Athena'nın Gökhan'ı ve Emel Çölgeçen'i de tabi es geçmemek lazım. Zira Emel Çölgeçen'in filmdeki Hamit'i ikna sahnesi akıllara zarardı. O nasıl bir oyunculuk, o nasıl duygu aktarımıdır. Ama dediğim gibi filmin bu denli mükemmel olmasındaki en büyük pay sahibi kuşkusuz Fırat Tanış abimizdir.
Kıssadan hisse, filmi izlemeyenlere IMDB puanına sakın bakmayın derim ve en yakın download sitesi ya da film satan bir yerden edinmelerini de tavsiye ederim. Selametle...
Not: yukarıdaki filmin içerik bilgilerinin tamamı ve tasarım kodları filimadami.com'dan alınmıştır.
Tramvay 2006.
0 yorum:
Yorum Gönder